czwartek, 29 października 2015

Trening - tak czy nie?

,,Musimy mieć wytrwałość i ponad wszystko wiarę w siebie. Musimy być pewne, że mamy do czegoś talent…” Marie Curie- Skłodowska

Kiedyś na blogu pojawił się post o motywacji do treningu, jeśli mimo tego nadal siedzisz i popychasz pierdoły zamiast zgarnąć się do ćwiczeń polecam przeczytać do końca.

Dziś poruszę dosyć istotny aspekt treningów, czyli korzyści jakie dzięki niemu zyskujemy. Sport to ważna część mojego życia, którą chciałabym rozwijać, dlatego taki post powstał.  Poniżej znajdują się powody, dla których zaprzyjaźnienie się z fitnessem wpłynie na ciebie bardzo korzystnie :)

Większość podpunktów jest dobrze znana, ale jak to się mówi ''marchewka albo kij'' - coś w końcu musi spowodować przełom i otworzenie oczu

1 Zdrowie
  • trening poprawia pracę układu krwionośnego - jesteśmy mniej narażeni na choroby takie jak zawał
  • jesteśmy lepiej dotlenieni, co usprawnia układ oddechowy
  • im więcej masy mięśniowej, tym lepszy metabolizm, więc spalamy jeszcze więcej kalorii
  • im mniej tkanki tłuszczowej, tym sprawniej działa nasz organizm, dodatkowo chroni przed chorobami: cukrzyca
  • sprawne stawy, rozbudowane mięśnie to zapewnienie, że na starość wejdziemy o własnych siłach po schodach
  • treningi pomagają w usuwaniu toksyn, co poprawia cerę
  • w zależności od rodzaju ćwiczeń, mogą one eliminować bóle
  • lepszy sen, bardziej głęboki

2 Samopoczucie
  • każda aktywność fizyczna wpływa na wytwarzanie endorfin - hormonu szczęścia
  • gdy trenujesz rano odczuwasz zdecydowanie mniejszy głód w środku dnia!
  • sport pomaga w leczeniu różnego typu ''złych nastrojów'' - początków depresji
  • udowodniono, że dbanie o siebie zmniejsza ilość kompleksów i podnosi poziom samoakceptacji
  • rozładowanie negatywnych emocji, stresu
  • wyciszenie
  • skupienie
  • w momencie wykonywania ćwiczeń nasze myśli krążą wyłącznie wokół treningu
  • BYCIE TYLKO ZE SOBĄ
  • pokonywanie samego siebie
„Na początku trudno zrozumieć, że cała idea biegania nie polega na wygrywaniu z innymi biegaczami. W końcu się nauczysz, że rywalizacja sprzeciwia się Twojemu cichemu głosikowi, który namawia, aby zrezygnować.” George Sheehan


3 Wygląd
  • już po 20 minutach zaczynamy spalać tkankę tłuszczową (przed 20 minutami spalamy glikogen z mięśni), a co za tym idzie  - za małe  spodnie z przeceny zaczną pasować!
  • obecnie żyjemy w czasach kultu sylwetki ''fit'', a trening to jedyna słuszna droga w jej kierunku
  • w przypadku kobiet - śmierć cellulitowi!!!
  • elastyczna i jędrna skóra
  • mniej zmarszczek!

Jedynym powodem, dla którego nie chudniesz jesteś TY
Jedynym powodem, dla którego siedzisz na dupie jesteś TY
Jedynym powodem, dla którego nie masz silnej woli jesteś TY
Jedynym powodem, dla którego wyglądasz w taki sposób jesteś TY

Trening nie jest za karę, nie ma być ciężarem, a Twoją odskocznią od świata.

Czy masz wątpliwości, że trening to słuszna droga?
“Aby osiągnąć sukces pierwsze co musisz zrobić to zakochać się w ciężkiej pracy.” Siostra Mary Lauretta

2 komentarze:

  1. Uwielbiam fitness, uwielbiam się ruszać ;D
    Najprzyjemniejsza część dnia, kiedy można wyrzucić wszystko z głowy i zająć się po prostu tym co tu i teraz ;D

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kocham to uczucie w trakcie treningu ❤️

    OdpowiedzUsuń