niedziela, 3 stycznia 2016

Jak robić postanowienia noworoczne?






Dziś mamy temat na topie, czyli postanowienia noworoczne, trochę taki nasz sport narodowy, który ma swoje mistrzostwa na przełomie grudnia i stycznia. To co jednak niezbyt nas cieszy, to fakt że puchar na końcu otrzymuje około 20% uczestników. Znajdziemy dziś odpowiedzi czy warto je robić, jak oraz w jaki sposób wytrwać w nich do samego końca


1Czy warto?

Jak najbardziej. Każdy z nas z początkiem nowego roku widzi siebie i swoje losy jako pustą kartkę ''365 days, 365 new chances...''. Jeśli mamy swoje złe nawyki i słabości uznajemy, że to jest najlepszy termin, aby się ich pozbyć i jak to poetycko ujmuje internet - możemy zapisać swoją książkę na nowo. Działamy głównie pod presją otoczenia, wszyscy robią to my również, popełniamy przy tym jednak zbyt dużo błędów, przez co nie mają szans spełnienia. Nawet jeśli jesteśmy tego świadomi, czujemy się lepiej, że poczyniliśmy pierwszy krok ku zmianie na lepsze.


2 Jak robić postanowienia?

  • nie porywaj się z motyką na słońce
Wiem,  że każdy ma ogromne ambicje, chciałby w pierwszym tygodniu stycznia odmienić całe swoje życie, ale bądźmy realistami. Postanowień ma być max. 5-6, a nawet mniej, bo statystycznie jeśli cokolwiek uda ci się zrealizować to będzie to 30-40% początkowych założeń.

  • bądźmy precyzyjni
żeby nie zostać z masą niepotrzebnych postanowień, a na koniec z mnóstwem rozczarowań w grudniu 2016, musimy być szczerzy sami ze sobą, najlepiej wypisać wszelkie pomysły co chcemy zmienić i dopiero spojrzeć na to krytycznym wzrokiem i wykreślać to co nie ma zbyt dużego wpływu na nasze życie. Im mniej punktów, tym mniej zbędnych oczekiwań.

  • daj sobie czas
większość z nas ma tendencję do porzucania spraw, które nie zostały zrealizowane tak szybko jak chcieliśmy. Rok ma 12 miesięcy, twoje postanowienia nie zostaną spełnione w styczniu, musisz pamiętać, że budowanie nowego nawyku trwa min. 21 dni. Rozłóż jedno postanowienie na kilka miesięcy w zależności jak bardzo jest wymagające.

 
  • odpuszczaj
tak jak w diecie i treningu, tak tu musicie być świadomi, że czasem może coś pójść nie tak, ale to nie powód do czekania na następny rok, aby znów próbować :)

Oto lista przykładowych postanowień, którymi możesz się sugerować w czasie modyfikacji własnej listy:

  • picie min. 1litr wody dziennie - to ma ogromny wpływ na nasze życie i jeśli tego nie robisz koniecznie umieść to na swojej liście, a o korzyściach niedługo w następnym poście :)
 
  • rzucenie palenia (miesiąc - to łatwiejsze wg badań niż może się wydawać)
  • ograniczenie alkoholu
  • trening min. 3x w tygodniu 30 min 
 
  • zmiana nawyków żywieniowych (pół roku dla wyrobienia całkowicie nowych przyzwyczajeń - zmieniaj np. 1 posiłek na zdrowszy w pierwszym tygodniu, w 2 tygodniu zamień 2 posiłki itd)
  • więcej książek - w nagrodę dostaniesz więcej spokoju, mniej stresu, pobudzoną wyobraźnie, ograniczenie bodźców z telewizji, telefonu itd.
  • bądź dla siebie lepsza/y - to powinno być najważniejszym punktem, bo jeśli chcesz, żeby wszystko wokół ciebie prawidłowo funkcjonowało, zacznij od siebie :)
 "Trzeba się nauczyć ponosić porażki. Nie można stworzyć nic nowego, jeżeli nie potrafi się akceptować pomyłek".
Charles Knight


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz