czwartek, 11 lutego 2016

Co na FIT śniadanie? cz.1

Dziś zapraszam Cię na post z nowego cyklu, będę pomagać ci tworzyć fit śniadania, które będą podstawą jadłospisu i dadzą ci odpowiednią dawkę witamin i energii, poniżej również wyjaśnienie dlaczego warto sięgać po te konkretne produkty :)

Baza nr 1

Płatki owsiane są pełne błonnika, który daje nam uczucie sytości, ponieważ ''pęcznieje'' w żołądku i zamiast zostać z nami na 15 minut jest obecny kilkukrotnie dłużej, więc nie rzucasz się na batoniki i inne wynalazki. Porcja to solidna dawka witaminy B6, która dobrze wpływa na koncentrację, pamięć. Możesz też odnaleźć magnez pomocny na skurcze mięśni, B1 chroni przed osłabieniem, mangan, cynk, potas, żelazo, wapń, nienasycone tłuszcze. Dodatkowa zaleta to trzymanie poziomu cukru we krwi na niskim poziomie.

Jakich nie wybierać?

Zapomnij o wersji ''błyskawicznej'' - wszystko co jest fast, jest tak samo ''less good'', na logikę, czegoś płatki zostały pozbawione, żeby mogły zostać przygotowane o wiele szybciej w tym wypadku produkt jest mocno oczyszczony, czyli mniej korzystnych dla naszego organizmu substancji.

Z czym łączyć?

Z płatków najłatwiej zrobić owsiankę i dodatkowo możesz puścić moc fantazji.
Zacznij od ugotowania płatków na wodzie/mleku 2%/ mleku organicznym - zagrzej w garnku płyn na małym ogniu, następnie dosyp 3-4 łyżki płatków, zmniejsz ogień i cały czas mieszaj aż powstanie konsystencja, która ci odpowiada, preferowana jest ''papka''


Mamy już podstawę, a co do niej?

  • Banan - źródło węglowodanów i cukrów (im ciemniejszy tym, jest go więcej) zapewniających kopa energetycznego z rana, mocno sycący, zawiera potas dobry na nadciśnienie, wit. A,C,K,E, błonnik


  • Orzechy - dobre kalorie, czyli zdrowe tłuszcze, dodatkowo dobrze działają na pracę mózgu.

  • Czekolada - wybieraj tylko gorzką min. 70%, ale na szczęście znajdziesz nawet 90%, nie szalej zbytnio, 1-2 kostki wystarczą. Zyskujemy magnez, poprawę pracy mózgu, dobrze przyswajalne źródło energii o znacznie mniejszej ilości cukru niż inne tego typu wyroby, flawonoidy chroniące nas przed miażdżycą i nowotworami, zakrzepami, wzmacnione serce

  • Cynamon - jest to jedna z wielu przypraw, która pomaga spalać tłuszcz! Zawiera dużo antyutleniaczy, posiada właściwości: antygrzybicze, antybakteryjne, antypasożytnicze,  antynowotworowe

  • Jabłko - wit. C na odporność, pektyny zawarte w skórce oczyszczają nasz organizm, chroni przed zawałem i miażdżycą, wspomaga pracę jelit. Polecam dodać całe starte jabłko do garnka z gotującymi się płatkami :)
To tylko kilka propozycji jakie mogą się znaleźć w twojej porannej owsiance, to co jest istotne, to zdawać sobie sprawę jak ogromną korzyść dajemy naszemu organizmowi łącząc wszystkie powyższe składniki w jedną całość jako kop witamin i zdrowia :)

Masz propozycję jakie inne produkty na śniadanie wypada wziąć pod lupę? Pisz w komentarzu! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz