wtorek, 30 sierpnia 2016

Nabiał - czy trzeba z niego rezygnować? cz.1



Większość z nas ma w swojej lodówce produkty takie jak mleko, jogurt czy twarogi. Są one źródłem białka, które jest łatwo dostępne, w przystępnej cenie i są po prostu dobre w smaku i szybkie do zjedzenia. Jednak coraz więcej osób wyklucza ze swojej diety nabiał, sprawdzimy czy rzeczywiście jest to konieczne jeśli chcemy być zdrowi i pracujemy nad swoją sylwetką.

Zaznaczam, że cały post ma na celu pokazanie jak największej ilości faktów, a nie zachęcenie lub zniechęcenie do tego produktu, bo jest to wyłącznie kwestia indywidualna.

wtorek, 23 sierpnia 2016

Aeroby i interwały


Dziś poruszę bardzo ważny temat dotyczący aerobów i interwałów, dowiesz się dlaczego jeden typ treningu jest lepszy od drugiego, w jakiej kolejności powinny występować te formy aktywności oraz poznasz ich wady i zalety.

Zanim zaczniemy warto wiedzieć, że treningi mogą przyjmować formę tlenową lub beztlenową. W czasie wysiłku tlenowego dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej, ale lepiej jest nie koncentrować się tylko na tym aspekcie, a wybierać formę treningu, która daje efekty również po zakończeniu sesji.

poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Moda na eko



Cały dzisiejszy post jest subiektywny, ale na pewno większość się zgodzi z tym co opiszę poniżej.

Mamy obecnie takie czasy, gdzie króluje moda na bycie fit, sama moda w sobie nie jest zła, bo dzięki niej miliony ludzi zmieniło swoje sylwetki i wydłużyło życie o kilka, a może nawet kilkanaście lat. Im bardziej jesteśmy świadomi tego co nam służy, a co nie, tym lepiej staramy się odżywiać. Jednak dzięki temu dajemy szerokie pole do popisu producentom żywności, którzy kreują coraz nowsze produkty bez glutenu, laktozy, cukru, tłuszczu, a najlepiej właśnie jak wszystko ma dopisek ''eko''.

poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Czy trzeba ważyć jedzenie i liczyć kalorie?




Kalorie są nieodłączną częścią każdej diety niezależnie czy jesteśmy na etapie redukcji, masy czy utrzymania wagi. Dzięki nim jesteśmy w stanie panować nad swoją dietą i efektami treningów. Czy rzeczywiście ich liczenie jest niezbędne do życia, a waga musi być zawsze na widoku?



Nie. Jeśli zajmujesz się sportem dla rozrywki, chcesz poprawić kondycję, zdrowie, ale nie jest to twój priorytet to nie musisz przejmować się tym ile dokładnie czego zjadasz. W tej sytuacji wystarczy, że ‘’na oko’’ znasz kaloryczność produktów i swoje zapotrzebowanie, dzięki któremu nie tyjesz. Wbrew pozorom produkty zdrowe miewają dużo kalorii, np. 100 gramów orzechów w zależności od rodzaju ma 500-700 kcal! Lepiej wiedzieć takie rzeczy nim wymienimy popcorn w kinie na 300 gramów orzechów w nadziei na ich niższą kaloryczność.

środa, 3 sierpnia 2016

Fitbit Charge HR - recenzja





Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką zegarka sportowego fitbit charge HR, przybliżę ci dziś jego funkcje i sposób działania, jeśli szukasz zegarka dla siebie lub dla kogoś na prezent, to ten post znacznie ułatwi sprawę :)

Zacznijmy od danych technicznych, które przedstawia nam producent:

Technologia PurePulseTM 
Ciągły, automatyczny pomiar pulsu bezpośrednio na nadgarstku (bez dodatkowych pasków)
Twoja Aktywność w ciągu dnia
Ilość postawionych kroków, pokonany dystans, spalone kalorie, pokonane piętra oraz aktywne minuty

SmartTrack TM
Automatyczne rozpoznawanie rodzaju ćwiczeń
Zegarek + Wyświetlacz
Obserwuj dzienne statystyki, czas oraz tryb ćwiczeń na wyświetlaczu OLED.

Identyfikacja przychodzących połączeń
Długa żywotność baterii
Bateria zapewnia długi czas pracy do 5 dni.

Sen + Budzik
Monitoruj Swój sen oraz ustaw cichy alarm wibracyjny.

Bezprzewodowa synchronizacja

Przełóżmy teraz wszystko na praktykę