wtorek, 17 stycznia 2017

Trampoliny - kto powinien wybrać te zajęcia?




Znalezione obrazy dla zapytania zajęcia na trampolinach


Połowa stycznia  już za nami, trzymasz się dalej twardo swoich postanowień co do sylwetki? Jeśli tak, to dobrze trafiłaś, bo w dzisiejszym poście propozycja kolejnych zajęć grupowych, z których możesz skorzystać już prawie na każdej siłowni w większym mieście, a mowa o... trampolinach! :)


Na czym polega trening na trampolinach?

Jest to forma zajęć grupowych (zazwyczaj 15-20 osób), na których każdy uczestnik dostaje swoją własną małą trampolinę z uchwytem (myślę, że to spełnienie  naszych dziecięcych marzeń, aby mieć ją tylko dla siebie chociaż na moment), na której wykonywany jest cały trening, który średnio trwa 50 minut bez żadnych przerw. Skakanie o wysokiej jak i o niskiej intensywności przeplatane jest z ćwiczeniami wzmacniającymi na pośladki, nogi, brzuch. Całość prowadzona jest w rytm dynamicznej muzyki, która wyznacza tempo treningu.

Czego można się spodziewać po takich zajęciach?

Zdecydowanie poprawy kondycji. Jako że jest to trening bardzo wpływający na wydolność, już po 2-3 sesji odczuwamy mniejsze zmęczenie w trakcie i redukujemy ilość przerw, w których łapie nas kolka czy kompletna utrata tchu. Tego typu zajęcia nie wymagają użycia innego sprzętu, więc mają charakter aerobowy przeplatany momentami z interwałowym, co jest bardzo korzystane dla osób, których celem jest utrata wagi czy zastąpienie nudnego cardio na bieżni :) Jeśli jednak wolisz trening siłowy to przeczytaj tu o zajęciach power pump. Co do względów estetycznych, myślę że najważniejszy jest aspekt poprawy jędrności skóry i zmniejszenie znienawidzonego cellulitu. No i jeden z ważniejszych elementów, czyli bardzo dobra zabawa i mnóstwo spalonych kalorii co widać na zdjęciu poniżej, na którym pokazuję moje statystyki z dzisiejszego treningu :)




Przeciwskazania

Nie wybieraj tego treningu jeśli masz problemy ze stawami, krążeniem, ciśnieniem, błędnikiem, trzymaniem moczu oraz jeśli jesteś w ciąży lub krótko po niej.

Czy zajęcia na trampolinach mogą spowodować wypadanie macicy?

Ostatnio wraz ze wzrostem zainteresowania tymi zajęciami, pojawił się także sprzeciw, ze względu na teorię o ''wypadających macicach''. Tak naprawdę chodzi o to, że wiele kobiet, a nawet pokuszę się o stwierdzenie ''większość'' ma bardzo słabe mięśnie dna macicy (np. po ciąży, czy od dźwigania chociażby dzieci), co może się objawiać przez  popuszczanie moczu, uczucie jego ciągłego zalegania w pęcherzu, bóle bioder i pośladków. Aby czerpać korzyści z treningu na trampolinach zamiast ryzykować swoim zdrowiem trzeba być świadomym, że poprawna technika to ''trzymanie mięśni brzucha'' (to właśnie dlatego instruktorka zawsze mówi ''blokujemy się w brzuchu'') i nie można tego mylić z ''wciąganiem brzucha''! Niestety bardzo szybkie tempo ćwiczeń uniemożliwia stałe panowanie nad tymi mięśniami, a tym bardziej trener nie może zadbać o to, aby uczestniczki dobrze spinały mięśnie, bo ich po prostu nie widać nawet bez ubrań.

To ćwiczyć czy nie?

Moim zdaniem (które uważam, że odnosi się do mądrego postępowania) nie wybieraj trampolin jako formy treningu odpowiedniej do wykonywania, np. 3-4x w tygodniu. Jeśli jesteś osobą sprawną i potrafisz w znacznym stopniu panować nad swoimi mięśniami (pamiętając, że w szybszych podskokach zazwyczaj jest niemożliwe utrzymanie kontroli nad nimi) możesz spokojnie iść na zajęcia raz w tygodniu jako urozmaicenie treningu. Jeśli jednak jesteś osobą, która wykazuje objawy słabych mięśni dna macicy, masz nadwagę i nie czujesz panowania nad mięśniami to zacznij od innych form zajęć jak pilates.

''Nie ma możliwości, żeby nauczyć się kontroli mięśni dna miednicy na zajęciach fitness i nie wystarczy komenda „mocny brzuch”. W przypadku kobiet o osłabionych mięśniach, nawet jeśli nie mają jeszcze problemu z nietrzymaniem moczu, jeśli nie nauczą się pełnej kontroli nad mdm, są to zajęcia dla nich niebezpieczne.''


A ty co sądzisz o trampolinach? :)

Wiktoria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz