poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Jak uniknąć niedoboru magnezu?



Dziś pierwszy, merytoryczny wpis na kwiecień, w którym pojawi się moje odkrycie ostatnich tygodni. Będzie to idealne rozwiązanie dla wszystkich osób intensywnie trenujących, wielbicieli kawy i tych którzy zmagają się ze skurczami, czyli dla każdego kto jest narażony na niedobór magnezu w organizmie.




Funkcja magnezu


,,Dr Lewis B. Burnett, chirurg ortopeda, praktykował w dwóch okręgach USA, w których występowały bardzo różne poziomy soli mineralnych w wodzie i w glebie. W okręgu Dallas w Teksasie, przy dużym stężeniu wapnia i niskim magnezu w wodzie, osteoporoza i pęknięcia biodra były bardzo częste, podczas gdy w okręgu Hereford w Teksasie, przy wysokim poziomie magnezu i niskim wapnia, przypadków takich prawie w ogóle nie było. W okręgu Dallas zawartość magnezu w kościach wynosiła 0,5 procent, natomiast w Hereford 1,76 procent. W innym układzie porównań zawartość magnezu w kościach osób cierpiących na osteoporozę wynosiła 0,62 procent, natomiast u zdrowych - 1,26 procent. Tak samo jest w przypadku zębów. Badania przeprowadzone w Nowej Zelandii wykazały, że odporne na próchnicę zęby miały średnio dwa razy więcej magnezu niż zęby podatne na nią.''
Myślę, że ten cytat najlepiej obrazuje jak ważne dla naszego zdrowia jest stałe dostarczanie magnezu, gdyż w naszym pożywieniu jest go znacznie mniej w porównaniu z tym sprzed kilkudziesięciu lat. Ma on istotny wpływ na stan naszych zębów i kości, mimo że media promują duży nacisk na wapń, jak widać... niepotrzebnie. Magnez dodatkowo wpływa na stan zdrowia psychicznego, przewodnictwo nerwowe, kurczliwość mięśni, koncentrację i samopoczucie.

Czym uzupełnić magnez?

Od jakiegoś czasu, gdy zwiększyłam intensywność treningów, pojawiły się u mnie skurcze powieki, których nie mogłam się pozbyć przez kilka tygodni. Pierwszym pomysłem była wizyta w aptece i kupienie magnezu do rozpuszczania w wodzie. Kilka dawek przez prawie tydzień nie pomogły nawet w niewielkim stopniu, a skurcze się nasilały. Co było gorsze, to to, że zajrzałam do składu aptecznego magnezu i znalazłam tam nikłą ilość pierwiastka, ale za to masę regulatorów kwasowości, sorbitoli i aromatów, których dłuższe stosowanie tylko pogorszyłoby mój stan.


I w tym momencie z pomocą przyszedł najlepszy produkt jaki miałam okazję stosować, czyli chlorek magnezu w płatkach! Kosztuje 15 zł za naprawdę duże opakowanie i to co jest jego zaletą to to, że stosujemy go w formie kąpieli, gdy leżymy w wannie lub w czasie moczenia stóp w misce. Ten rodzaj magnezu omijając drogę pokarmową wnika do naszego organizmu znacznie szybciej i w większej ilości. Jako dowód jego skuteczności, dodam że już po pierwszym użyciu (około łyżka do miski z wodą na 20 minut) moje skurcze zniknęły, mimo że obciążenie na treningu wzrasta nadal.


W obecnych czasach musimy być świadomi, że pożywienie nie ma szans dostarczyć nam wszystkich mikro i makroelementów , które są konieczne do utrzymania homeostazy naszego organizmu. Jeśli żyjesz w stresie, intensywnie trenujesz i widzisz problemy ze strony układu nerwowego i ruchu, koniecznie zainteresuj się suplementacją magnezem.


PS. Chlorek magnezu znajdziesz w sklepach ze zdrową żywnością.

Ściskam,

Wiktoria


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz